بسته بندی

تاریخ ارسال : 1400/04/28

بسته بندی و استاندارد بسته بندی چیست؟ در تعریف استاندارد، جعبه بندی هر ماده ای که برای مهار، محافظ، جابجایی، تحویل و ارائه کالا از تولیدکننده به مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد. استانداردهای جعبه بندی کالا و پکیجینگ شامل قوانینی هستند که تمام ویژگی های تولید، ارائه و دفع زباله محصولات را شامل می شوند.

بسته بندی

بسته بندی، علم هنر و فناوری محصور کردن یا محافظت از محصولات برای توزیع ، ذخیره سازی ، فروش و استفاده است. بسته بندی همچنین به روند طراحی ، ارزیابی و تولید بسته ها اشاره دارد. پک کردن را می توان به عنوان یک سیستم هماهنگ تهیه کالاها برای حمل و نقل ، انبارداری ، تدارکات ، فروش و استفاده نهایی توصیف کرد. پکیجینگ شامل: محافظت. نگهداری و حفظ کردن. حمل و نقل. اطلاع رسانی و فروش است. در بسیاری از کشورها به طور کامل در استفاده های دولتی ، تجاری ، سازمانی ، صنعتی و شخصی ادغام شده است.

بسته بندی وانیل، قهوه و نسکافه

بسته بندی وانیل یکی از انواع بسته بندی محصولات

بسته بندی نوشیدنی وانیلی

بسته بندی محصولات

بسته بندی و جعبه بندی

بسته بندی توانگران

انواع پکیجینگ محصولات

بسته بندی ممکن است از انواع مختلفی باشد. به عنوان مثال ، بسته حمل و نقل یا بسته توزیع می تواند کانتینر حمل و نقل باشد که برای حمل ، ذخیره و رسیدگی به محصول یا بسته های داخلی استفاده می شود. برخی بسته های مصرف کننده را بسته ای می دانند که به سمت مصرف کننده یا خانوار هدایت می شود. پکیجینگ ممکن است در رابطه با نوع محصول بسته بندی شده توصیف شود: بسته بندی لاکچری. پک تجهیزات پزشکی. عدل بندی مواد شیمیایی فله. جعبه بندی داروهای بدون نسخه. پک مواد غذایی خرده فروشی. پک مواد نظامی. بسته بندی دارویی و غیره. طراحی پاکت لاکچری میوه مانند پاکت موز و پاکت پرتقال.

بسته بندی و جعبه بندی توانگران

بسته بندی محصولات

دسته بندی پکیجینگ بر اساس چندین لایه

بعضاً دسته بندی بسته ها براساس لایه یا عملکرد راحت است : اولیه ، ثانویه و غیره.

  • پکیجینگ اولیه موادی است که ابتدا محصول را در بر می گیرد و آن را نگه می دارد. این معمولاً کوچکترین واحد توزیع یا استفاده است و بسته ای است که مستقیماً با محتویات در تماس است.
  • پکیجینگ ثانویه خارج از پک کردن اولیه است و ممکن است برای جلوگیری از سرقت یا گروه بندی بسته های اصلی با هم استفاده شود.
  • جعبه بندی حمل و نقل برای حمل و نقل فله ، ذخیره سازی انبار و حمل و نقل استفاده می شود. رایج ترین شکل ، بار واحد پالت شده است که محکم درون ظروف قرار می گیرد.
بسته بندی جعبه محصولات مقوایی

بسته بندی محصولات

هارد باکس و بسته بندی جعبه های سفت و سخت

هارد باکس ها در صنایع تجاری و غذایی محبوبیت فراوانی دارند. جعبه سخت یا هارد باکس نوع دیگری از محصولاتی می باشد که در صنایع عدل بندی و جعبه سازی طراحی و تولید می شود. هارد باکس ها از شیک ترین و مقاوم ترین نوع جعبه بندی ها قلمداد می شود که با طراحی بسته بندی مناسب دارای جلوه زیبا و منحصر به فردی است. این جعبه ها معمولاً در بازاریابی محصولات آرایشی ، جواهرات ، فناوری و مدل های لوکس سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرند. به راحتی می توان ویژگی هایی مانند سکوها ، پنجره ها ، درب ها ، لولاها ، محفظه ها ، گنبدها و نقش برجسته را در یک جعبه سخت قرار داد.

هارد باکس یا جعبه سخت در مقایسه با جعبه های مقوایی و راه راه و جعبه های سفت و سخت قطعاً از گران ترین سبک های جعبه هستند. در جعبه های سفت و سخت معمولاً نیازی به قالب هایی نیست که ماشین آلات گران قیمت یا عظیم باشند. و اغلب دست ساز هستند. غیر قابل جمع شدن آنها همچنین در هنگام حمل و نقل حجم بالاتری به آنها می دهد که به راحتی هزینه حمل و نقل بالاتری را متحمل می شوند.

شرکت چاپ و بسته بندی توانگران با استفاده از بروزترین تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته جهت چاپ هارد باکس ها با مغزی چوبی و مقوایی و در تیرازهای گوناگون در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

بسته بندی محصولات

در خرده فروشی و تجارت الکترونیکی ، بسته بندی محصول شما کمک زیادی به آن می کند.

بسته بندی خلاقانه جعبه لاکچری

بسته بندی خلاقانه جعبه لاکچری

بسته بندی محصولات همان نقش را در نام تجاری شما بازی می کند. حتی اگر محصولات رولکس نمی فروشید. این به محصول شما ارزش می بخشد ، یک تجربه نام تجاری ثابت ایجاد می کند ، وفاداری مشتری را افزایش می دهد و به راحتی برند شما را بهتر نشان می دهد.

منظور از استاندارد TC 122 چیست؟

همان طور که گفتیم در دنیای امروز جنبه تزییناتی و ظاهری اهمیت کمتری را در این صنعت داشته و بیشتر پایداری ، کاربرد و سازگاری با محیط زیست در عدل بندی اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل برای اطمینان از رعایت تمامی نکات ، بخشی از استانداردهای بین المللی یا ایزو به این مقوله اختصاص یافته است. این استاندارد پکیجینگ را TC 122 می نامند .

منظور از استاندارد بسته بندی TC 122 چیست؟

همان طور که گفتیم در دنیای امروز جنبه تزییناتی و ظاهری بسته بندی اهمیت کمتری را در این صنعت داشته و بیشتر پایداری ، کاربرد و سازگاری با محیط زیست در بسته بندی اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل برای اطمینان از رعایت تمامی نکات ، بخشی از استانداردهای بین المللی یا ایزو به بسته بندی کالا اختصاص یافته است. این استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ را TC 122 می نامند .

استاندارد TC 122 درواقع یک راهنمای بین المللی برای تمامی کسانی است که به نوعی با بسته بندی کالا سروکار دارند. به این ترتیب تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با رعایت اصول این راهنمای بین المللی می توانند از کارآمد بودن کار خود مطمئن شوند.

به عبارت بهتر اصول این استاندارد به گونه ای نوشته شده است. که علاوه بر الزامات جهانی ، حقوق مصرف کننده رعایت شده و نیازهای کاربری او برآورده شود. TC 122 را می توان درواقع پلی میان بسته بندی سنتی و بسته بندی مدرن دانست. به این ترتیب با رعایت این استاندارد نه تنها اصول سنتی بسته بندی زیر سوال نخواهد رفت بلکه نیازهای روز جامعه نیز به درستی در نظر گرفته می شوند.

استاندارد TC 122 چه مواردی را شامل می شود؟

استاندارد بسته بندی کالا و استاندارد پکیجینگ TC 122 یک دنیای گسترده است که در این مقاله تلاش کرده ایم به تعدادی از نکات موردتوجه آن اشاره کنیم. استاندارد TC 122 دارای دو زیرمجموعه است که با نام های SC 3 و SC4 شناخته می شوند.

این دو کمیته هرکدام حوزه کاری مخصوص به خود را داشته و در این زمینه استانداردهایی را تدوین کرده یا در دست تدوین دارند. موضوع کاری کمیته SC 3 مربوط به الزامات و آزمایش های عملکردی انواع بسته بندی کالا و بارهای واحد است. در حالی که کمیته دوم یعنی SC 4 وظیفه دارد استانداردهای مربوط به بسته بندی و محیط زیست را تدوین کند.

استحکام بنا

استحکام بنا و نحوه اخذ برگه استحکام بنا، برگه تعهد نظارت انتخابی و برگه مجری، اجرای پروژه های طراحی داخلی شامل طراحی معماری و طراحی دکوراسیون منزل

استحکام بنا

نویسنده

10

مقاله

1399/12/21

تاریخ ایجاد