استحکام بنا چیست؟

تاریخ ارسال : 1400/03/03

استحکام بنا و نحوه اخذ برگه استحکام بنا و تعهد نظارت شهرداریها برای صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد مهندس ناظر، استحکام بنا از مهم ترین مراحل ساخت و طراحی معماری برخی از ساختمان ها محسوب می شود

استحکام بنا چیست؟

در پاسخ به سوال اینکه برگه استحکام بنا چیست؟ می توان گفت که بطور کلی استحکام بنا برای ساختمان هایی الزامی است. که به هر دلیلی همچون تغییرات در سازه ساختمان، ساخت غیر مجاز وغیره که امکان دریافت پایان کار را ندارند.

لازم به ذکر است که از سوی شهرداری برای مالکان اخذ برگه استحکام بنا الزامی است و برای مهندسان الزامی نبوده

هیچ قانون و قدرتی نمی ‌تواند مهندس را ملزم به تائید ساختمانی نماید که در جریان عملیات ساختمانی آن نبوده است.

استحکام بنا

استحکام بنا چیست؟

شهرداریها برای صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد مهندس ناظر یا ساختمان های معمارساز. ساختمان های فاقد پایان کار از شهرداری. ساختمان هایی که در اثر مرور زمان کاربری آنها از مسکونی به تجاری یا اداری تغییر یافته و از این قبیل.

از مالک میخواهند تا برگه تعهد نظارت سازه با تاییدیه و مهر مهندس ناظر را ارائه نماید.

که به این برگه، برگه استحکام بنا یا تعهد نظارت گفته میشود.

مسئولیت های مورد تعهد مهندس ناظر در استحکام بنا

* در برگه تعهد پایان کار مهندس ناظر استحکام ساختمان را تأیید نمی کند بلکه فقط یکسانی ساختمان اجرا شده با نقشه ها را تأیید می کند.

* چناچه برای ساختمان اتفاقی بیفتد که به دلیل عدم استحکام آن باشد. مهندس ناظری که برگه استحکام بنا را امضاء کرده مسئول می باشد.

* مهندسی که اقدام به صدور برگه تعهد پایان کار ساختمان می کند. خود بر احداث ساختمان، نظارت داشته است و کاملاً می داند که در زیر این لایه های نازک کاری چه سازهای اجرا شده است.

*کسی که برگه استحکام بنا صادر می کند هیچ اطلاعی از وضعیت سازه ساختمان ندارد. و مشخص نیست ساختمانی که سال ها پیش بدون نقشه و مهندس ناظر اجرا شده است، چه سازه ناایمنی دارد.

استحکام بنا

استحکام بنا و نحوه اخذ برگه استحکام بنا، برگه تعهد نظارت انتخابی و برگه مجری، اجرای پروژه های طراحی داخلی شامل طراحی معماری و طراحی دکوراسیون منزل

استحکام بنا

نویسنده

10

مقاله

1399/12/21

تاریخ ایجاد