نظارت انتخابی

تاریخ ارسال : 1400/11/02

نظارت انتخابی در ساخت و سازهای شهری به معنای این است. که مالک هر پروژه میتواند به عنوان صاحب ملک مهندس ناظر را شخصاً و بدون هیچ واسطه ای انتخاب کرده. و عملیات اجرایی ساختمان سازی خود را زیر نظر ایشان انجام دهد.

نظارت انتخابی چیست؟

نظارت انتخابی چیست؟ و چرا نظارت انتخابی؟

نظارت انتخابی در ساخت و سازهای شهری به معنای این است. که مالک هر پروژه میتواند به عنوان صاحب ملک مهندس ناظر را شخصاً و بدون هیچ واسطه ای انتخاب کرده. و عملیات اجرایی ساختمان سازی خود را زیر نظر ایشان انجام دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های زیر تماس بگیرند.
تلفنهای دفتر: 46020419 – 021 و 46020421-021
تلفن مستقیم مدیرعامل: 09126714639 عسلیان
تلفن سایر اعضای هیئت مدیره: 09125029582 رضایی – 09124022401 جعفری

چرا نظارت انتخابی؟

همانطور که هر شخصی برای تشخیص و درمان بیماری خود حق انتخاب پزشک معتمد مورد نظر خود را دارد، مالک هر پروژه میتواند جهت پیشبرد اهداف خود و بالا بردن کیفیت نظارت خود بر عوامل اجرا، میتواند مهندس ناظر خود را انتخاب کند و این مهم نقش بسیار موثری در احداث ساختمانهای ایمن و با کیفیت دارد. عطف به نامه شماره 22385/00/110 مورخ 20/04/1400 وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (تصویر زیر)، از تاریخ فوق بمدت سه ماه به مالکین محترم مجوز انتخاب نظارت انتخابی توسط شرکتهای حقوقی عضو نظام داده شد.
حداکثر حجم کار نظارت انتخابی توسط هز شرکت حقوقی 25 هزار مترمربع و یک کار میباشد. کارهای قبلی در تعهد شرکتهای حقوقی از متراژ مذکور کسر میگردد.

نظارت انتخابی

نظارت انتخابی چیست؟

جهت انجام نظارت انتخابی برای پروژه خود، با شماره های 09126714639 و یا 44711571 – 44711572 تماس بگیرید.

موارد خدمات نظارت انتخابی

نظارت بر کلیه عملیات اجرایی، ارائه گزارشات مرحله ای، گزارش خلاف و غیره به شرح موارد ذیل:

  • نظارت مهندسان ناظر بر عملیات اجرائی ساختمان “نظارت مستمر” می باشد .
  • نظارت مهندسان ناظر ، از زمان صدور پروانه ساختمان توسط مرجع صدور پروانه آغاز و با صدور گواهی پایان كار خاتمه می یابد . این نظارت در موارد مشتمل بر حضور چهار ناظر از چهار رشته ، نظارت جمعی بوده و به هیچ وجه جنبه نوبتی و جداگانه ندارد.
  • مهندسان ناظر در خصوص عملكرد خود ، حسب مورد بصورت جمعی (در اموری كه تواما مربوط به دو رشته یا بیشتر است) یا فردی (دراموری كه مربوط به رشته تخصصی مورد صلاحیت هر ناظر است). در قبال سازمان استان و سایر مراجع قانونی مسئول بوده و پاسخگو می باشند.
  • وظائف مهندسان ناظر جنبه كنترلی دارد و در صورت عدم انطباق كار در حال اجرا با نقشه ها و مشخصات مصوب. الزامات قانونی ، مقررات ملی ساختمان و سایر ضوابط لازم الاجرا ، مكلفند ضمن تذكر كتبی به سازنده و صاحبكار ، مراتب را به مرجع صدور پروانه ساختمان اعلام و حسب مورد. درخواست اصلاح یا توقف عملیات اجرائی و الزام سازنده و صاحبكار به رعایت ضوابط لازم الاجرا نمایند. همچنین تصویر گزارش خود را به سازمان استان تحویل دهند.
  • مهندسان ناظر راسا مجاز به اعمال تغییرات در نقشه ها و مشخصات فنی نمی باشند.
  • عملكرد مهندسان ناظر باید در چهارچوب كلیه مقررات و ضوابط قانونی بخصوص ضوابط نظارت ساختمان در فصل چهارم پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان صورت گیرد.
  • كلیه مهندسان ناظر هر پروژه موظفند هماهنگی لازم را با مهندس ناظر هماهنگ كننده در تمام امور بطور مستمر به عمل آورند و با اطلاع وی با سایر ناظران همفكری، مذاكره ، همكاری و ارتباط پیوسته داشته باشند.
  • مهندسان ناظر هر پروژه باید قبل از آغاز عملیات اجرائی باتفاق یكدیگر از محل پروژه بازدید كنند. و از ویژگی های ملك و مجاورت های آن از جمله: موقعیت ملك. همجواری ها، تأسیسات ملك و تأسیسات شهری مجاور اطلاع حاصل نموده و از جمیع عوامل موثر در اجرای پروژه اطلاع حاصل كنند و مراتب را صورت جلسه نمایند.
  • كلیه مهندسان ناظر موظف به كنترل و تأیید ترازها و موقعیت های مكانی به اتفاق ناظران دیگر. و تنظیم و امضای صورتجلسه آن، به اتفاق ناظر هماهنگ كننده می باشند.
  • مهندسان ناظر موظف به كنترل رعایت بهداشت، ایمنی و حفظ محیط زیست. مطابق ضوابط لازم الاجرا بویژه مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان (ایمنی و حفاظت كار در حین اجرا). در تمام مراحل اجرا از تجهیز كارگاه تا “پایان كار” بطور عام و در حدود صلاحیت خود بطور خاص. همچنین هماهنگی در زمینه های تخصصی با سایر ناظران و در صورت لزوم ارائه تذكر كتبی به سازنده و صاحبكار می باشند.
  • مهندسان ناظر موظف به تنظیم و امضای گزارش های مرحله ای اجرای ساختمان. منطبق با الزامات مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) به اتفاق می باشند. و مهندس ناظر هماهنگ كننده مسئول تسلیم و تحویل این گزارش ها به مراجع ذیربط است.
  • مهندسان ناظر موظف به حضور در جلسه تحویل زمین (با حضور صاحبكار و سازنده). و امضا و مهر صورتجلسه آن می باشند.
  • مهندسان ناظر در مدت اجرا و در طول كار (همزمان با پیشرفت كار و بطور تدریجی). موظف به كنترل نقشه های چون ساخت تهیه شده توسط سازنده. در هر مرحله و تأیید و امضای آن در همان مرحله و ارائه یك نسخه تائید شده آن به سازمان استان می باشند.
  • مهندسان ناظر موظف به حضور در مراجع مرتبط اعم از سازمان استان. و مرجع صدور پروانه ساختمان و وزارت راه و شهرسازی. حسب مورد جهت ارائه توضیحات و امضای اسناد در چهارچوب قانون می باشند.
  • در اشخاص حقوقی ، مدیر عامل ضمن تعیین ناظر هماهنگ كننده مكلف است. به تعیین چهار ناظر از مهندسان شركت كه اسامی آنان در پشت پروانه اشتغال درج شده است. (با رعایت صلاحیت مربوط) و اعلام رسمی آن بصورت كتبی. به سازمان استان و مرجع صدور پروانه ساختمان می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های زیر تماس بگیرند.
تلفنهای دفتر: 46020419 – 021 و 46020421-021
تلفن مستقیم مدیرعامل: 09126714639 عسلیان
تلفن سایر اعضای هیئت مدیره: 09125029582 رضایی – 09124022401 جعفری

حدود صلاحیت نظارت انتخاب

در حال حاضر فقط مالکینی میتوانند ناظر انتخابی خود را داشته باشند. که متراژ پروژه ساخت و ساز آنها بالای 3500 متر باشد. پروژه های بالای 3500 مترمربع فقط توسط اشخاص حقوقی قابل نظارت می باشد.

سایر شرایط به شرح موارد ذیل میباشد:

  • پروژه های 3500 الی 5000 مترمربع؛ تمام رشته ها توسط یک شرکت حقوقی میتواند نظارت شود.
  • پروژه های بالای 5000 مترمربع تا 10000 مترمربع. صرفاً شرکتهای دارای صلاحیت 4 گرایش و توسط یک شرکت میتواند نظارت شود.
  • پروژه های بالای 10000 مترمربع تا 30000 مترمربع. گرایشهای برق و سازه توسط یک شرکت و گرایشهای معماری و مکانیک توسط یک شرکت دیگر میتواند نظارت گردد.
  • پروژه های بالای 30000 مترمربع هر رشته بصورت جداگانه توسط یک شرکت میتواند نظارت گردد.
  • در صورت قرارگیری پرونده در گروه بالای 5000متر مربع یا بالای 10 سقف. صرفاً شرکتهای دارای صلاحیت 4 گرایش مجاز به نظارت پرونده می باشد.
  • مالکان می بایست تمامی 4 گرایش پرونده را تواماً به سازمان معرفی نمایند.
  • شرکت های تک گرایش تا سه گرایش. مجاز به دریافت نظارت انتخابی پرونده ها با متراژ 3500 تا 5000 متر مربع

جهت انجام نظارت انتخابی برای پروژه خود، با شماره های 09126714639 و یا 44711571 – 44711572 تماس بگیرید.

برگه نظارت

برگه نظارت یا برگه سبز تعهد نظارت از تأییداتی است. که مهندس ناظر انتخابی میبایست. در ابتدای پذیرش امر نظارت بصورت گواهی امضا شده در دفاتر اسناد رسمی ارائه دهد. وجود برگه تعهد نظارت جهت اخذ پایانکار الزامیست.

شرکتهای دارای صلاحیت نظارت انتخابی

شرکت مهندسین مشاور بنیان گستران آفاق با بهره مندی از مهندسین رشته های مختلف و دارا بودن پروانه پایه 1 در 4 گرایش معماری، سازه، مکانیک و برق بعنوان یکی از شرکتهای دارای صلاحیت نظارت انتخابی، آماده ارائه خدمات فوق بوده و مالکین و سازندگان محترم میتوانند:

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های زیر تماس بگیرند.
تلفنهای دفتر: 46020419 – 021 و 46020421-021
تلفن مستقیم مدیرعامل: 09126714639 عسلیان
تلفن سایر اعضای هیئت مدیره: 09125029582 رضایی – 09124022401 جعفری

بسته بندی

تاریخ ارسال : 1400/04/28

بسته بندی و استاندارد بسته بندی چیست؟ در تعریف استاندارد، جعبه بندی هر ماده ای که برای مهار، محافظ، جابجایی، تحویل و ارائه کالا از تولیدکننده به مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد. استانداردهای جعبه بندی کالا و پکیجینگ شامل قوانینی هستند که تمام ویژگی های تولید، ارائه و دفع زباله محصولات را شامل می شوند.

بسته بندی

بسته بندی، علم هنر و فناوری محصور کردن یا محافظت از محصولات برای توزیع ، ذخیره سازی ، فروش و استفاده است. بسته بندی همچنین به روند طراحی ، ارزیابی و تولید بسته ها اشاره دارد. پک کردن را می توان به عنوان یک سیستم هماهنگ تهیه کالاها برای حمل و نقل ، انبارداری ، تدارکات ، فروش و استفاده نهایی توصیف کرد. پکیجینگ شامل: محافظت. نگهداری و حفظ کردن. حمل و نقل. اطلاع رسانی و فروش است. در بسیاری از کشورها به طور کامل در استفاده های دولتی ، تجاری ، سازمانی ، صنعتی و شخصی ادغام شده است.

بسته بندی وانیل، قهوه و نسکافه

بسته بندی وانیل یکی از انواع بسته بندی محصولات

بسته بندی نوشیدنی وانیلی

بسته بندی محصولات

بسته بندی و جعبه بندی

بسته بندی توانگران

انواع پکیجینگ محصولات

بسته بندی ممکن است از انواع مختلفی باشد. به عنوان مثال ، بسته حمل و نقل یا بسته توزیع می تواند کانتینر حمل و نقل باشد که برای حمل ، ذخیره و رسیدگی به محصول یا بسته های داخلی استفاده می شود. برخی بسته های مصرف کننده را بسته ای می دانند که به سمت مصرف کننده یا خانوار هدایت می شود. پکیجینگ ممکن است در رابطه با نوع محصول بسته بندی شده توصیف شود: بسته بندی لاکچری. پک تجهیزات پزشکی. عدل بندی مواد شیمیایی فله. جعبه بندی داروهای بدون نسخه. پک مواد غذایی خرده فروشی. پک مواد نظامی. بسته بندی دارویی و غیره. طراحی پاکت لاکچری میوه مانند پاکت موز و پاکت پرتقال.

بسته بندی و جعبه بندی توانگران

بسته بندی محصولات

دسته بندی پکیجینگ بر اساس چندین لایه

بعضاً دسته بندی بسته ها براساس لایه یا عملکرد راحت است : اولیه ، ثانویه و غیره.

  • پکیجینگ اولیه موادی است که ابتدا محصول را در بر می گیرد و آن را نگه می دارد. این معمولاً کوچکترین واحد توزیع یا استفاده است و بسته ای است که مستقیماً با محتویات در تماس است.
  • پکیجینگ ثانویه خارج از پک کردن اولیه است و ممکن است برای جلوگیری از سرقت یا گروه بندی بسته های اصلی با هم استفاده شود.
  • جعبه بندی حمل و نقل برای حمل و نقل فله ، ذخیره سازی انبار و حمل و نقل استفاده می شود. رایج ترین شکل ، بار واحد پالت شده است که محکم درون ظروف قرار می گیرد.
بسته بندی جعبه محصولات مقوایی

بسته بندی محصولات

هارد باکس و بسته بندی جعبه های سفت و سخت

هارد باکس ها در صنایع تجاری و غذایی محبوبیت فراوانی دارند. جعبه سخت یا هارد باکس نوع دیگری از محصولاتی می باشد که در صنایع عدل بندی و جعبه سازی طراحی و تولید می شود. هارد باکس ها از شیک ترین و مقاوم ترین نوع جعبه بندی ها قلمداد می شود که با طراحی بسته بندی مناسب دارای جلوه زیبا و منحصر به فردی است. این جعبه ها معمولاً در بازاریابی محصولات آرایشی ، جواهرات ، فناوری و مدل های لوکس سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرند. به راحتی می توان ویژگی هایی مانند سکوها ، پنجره ها ، درب ها ، لولاها ، محفظه ها ، گنبدها و نقش برجسته را در یک جعبه سخت قرار داد.

هارد باکس یا جعبه سخت در مقایسه با جعبه های مقوایی و راه راه و جعبه های سفت و سخت قطعاً از گران ترین سبک های جعبه هستند. در جعبه های سفت و سخت معمولاً نیازی به قالب هایی نیست که ماشین آلات گران قیمت یا عظیم باشند. و اغلب دست ساز هستند. غیر قابل جمع شدن آنها همچنین در هنگام حمل و نقل حجم بالاتری به آنها می دهد که به راحتی هزینه حمل و نقل بالاتری را متحمل می شوند.

شرکت چاپ و بسته بندی توانگران با استفاده از بروزترین تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته جهت چاپ هارد باکس ها با مغزی چوبی و مقوایی و در تیرازهای گوناگون در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

بسته بندی محصولات

در خرده فروشی و تجارت الکترونیکی ، بسته بندی محصول شما کمک زیادی به آن می کند.

بسته بندی خلاقانه جعبه لاکچری

بسته بندی خلاقانه جعبه لاکچری

بسته بندی محصولات همان نقش را در نام تجاری شما بازی می کند. حتی اگر محصولات رولکس نمی فروشید. این به محصول شما ارزش می بخشد ، یک تجربه نام تجاری ثابت ایجاد می کند ، وفاداری مشتری را افزایش می دهد و به راحتی برند شما را بهتر نشان می دهد.

منظور از استاندارد TC 122 چیست؟

همان طور که گفتیم در دنیای امروز جنبه تزییناتی و ظاهری اهمیت کمتری را در این صنعت داشته و بیشتر پایداری ، کاربرد و سازگاری با محیط زیست در عدل بندی اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل برای اطمینان از رعایت تمامی نکات ، بخشی از استانداردهای بین المللی یا ایزو به این مقوله اختصاص یافته است. این استاندارد پکیجینگ را TC 122 می نامند .

منظور از استاندارد بسته بندی TC 122 چیست؟

همان طور که گفتیم در دنیای امروز جنبه تزییناتی و ظاهری بسته بندی اهمیت کمتری را در این صنعت داشته و بیشتر پایداری ، کاربرد و سازگاری با محیط زیست در بسته بندی اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل برای اطمینان از رعایت تمامی نکات ، بخشی از استانداردهای بین المللی یا ایزو به بسته بندی کالا اختصاص یافته است. این استاندارد بسته بندی و استاندارد پکیجینگ را TC 122 می نامند .

استاندارد TC 122 درواقع یک راهنمای بین المللی برای تمامی کسانی است که به نوعی با بسته بندی کالا سروکار دارند. به این ترتیب تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با رعایت اصول این راهنمای بین المللی می توانند از کارآمد بودن کار خود مطمئن شوند.

به عبارت بهتر اصول این استاندارد به گونه ای نوشته شده است. که علاوه بر الزامات جهانی ، حقوق مصرف کننده رعایت شده و نیازهای کاربری او برآورده شود. TC 122 را می توان درواقع پلی میان بسته بندی سنتی و بسته بندی مدرن دانست. به این ترتیب با رعایت این استاندارد نه تنها اصول سنتی بسته بندی زیر سوال نخواهد رفت بلکه نیازهای روز جامعه نیز به درستی در نظر گرفته می شوند.

استاندارد TC 122 چه مواردی را شامل می شود؟

استاندارد بسته بندی کالا و استاندارد پکیجینگ TC 122 یک دنیای گسترده است که در این مقاله تلاش کرده ایم به تعدادی از نکات موردتوجه آن اشاره کنیم. استاندارد TC 122 دارای دو زیرمجموعه است که با نام های SC 3 و SC4 شناخته می شوند.

این دو کمیته هرکدام حوزه کاری مخصوص به خود را داشته و در این زمینه استانداردهایی را تدوین کرده یا در دست تدوین دارند. موضوع کاری کمیته SC 3 مربوط به الزامات و آزمایش های عملکردی انواع بسته بندی کالا و بارهای واحد است. در حالی که کمیته دوم یعنی SC 4 وظیفه دارد استانداردهای مربوط به بسته بندی و محیط زیست را تدوین کند.

تاییدیه استحکام تابلو های تبلیغاتی

تاریخ ارسال : 1400/04/28

استحکام بیلبوردهای تبلیغاتی محیطی و تاییدیه استحکام تابلو های تبلیغاتی یا بیلبورد ، محاسبه و طراحی فنداسیون سازه و اسکلت کلیه تابلوهای تبلیغاتی.

طراحی و استحکام تابلو های تبلیغاتی

تبلیغات بیلبورد به گونه ای طراحی شده اند که توجه فرد را به خود جلب کرده و تصویری به یادماندنی را بسیار سریع ایجاد می کنند. و خواننده را وادار می کند بعد از عبور از تبلیغات ، به فکر تبلیغ باشد. آنها باید در مدت زمان بسیار کمی قابل خواندن باشند. زیرا معمولاً هنگام عبور از آنها با سرعت زیاد خوانده می شوند. بنابراین معمولاً فقط چند کلمه ، با چاپ بزرگ ، و یک تصویر طنز یا دستگیر کننده با رنگ درخشان وجود دارد.

برخی از طرح های بیلبورد در خارج از فضای واقعی که بیلبورد به آنها می دهد می ریزد و قسمتهایی از شکل ها از لبه های بیلبورد آویزان می شوند. یا به صورت سه بعدی از بیلبورد خارج می شوند.

استحکام بیلبوردهای تبلیغاتی

گروه مهندسی معماری و ساختمانی دیبا سازان پویا با توجه به سابقه طولانی و همچنین با دارا بودن مهندسین کارآزموده. و مسلط به طراحی سازه بیلبوردهای تبلیغات محیطی، مفتخر است. آمادگی خود را جهت همکاری با شرکت های تبلیغاتی در خصوص تاییدیه استحکام تابلوهای تبلیغاتی و بلیبورد. به شرح ذیل اعلام نماید.

مقاوم سازی و بروزرسانی طرح سازه بیلبوردهای در حال بهره برداری

  • محاسبه و طراحی فنداسیون سازه و اسکلت کلیه تابلوهای تبلیغاتی.
  • بیلبورد های ثابت و دستی بزرگراهی تک پایه و چند پایه.
  • عرشه پل های سواره رو و عابر پیاده.
  • شاسی انواع لایت باکس های مترو.
  • شاسی تابلوهای تبلیغاتی بیلبورد.
  • نمای ظاهری تابلوهای تبلیغاتی.
  • ساخت و طراحی انواع استرابورد.
  • بیلبورد های چند وجهی.
  • بیلبورد های بادبانی.
  • بیلبورد های گردان.

 

تاییدیه استحکام تابلو های تبلیغاتی

استحکام بنا چیست؟

تاریخ ارسال : 1400/03/03

استحکام بنا و نحوه اخذ برگه استحکام بنا و تعهد نظارت شهرداریها برای صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد مهندس ناظر، استحکام بنا از مهم ترین مراحل ساخت و طراحی معماری برخی از ساختمان ها محسوب می شود

استحکام بنا چیست؟

در پاسخ به سوال اینکه برگه استحکام بنا چیست؟ می توان گفت که بطور کلی استحکام بنا برای ساختمان هایی الزامی است. که به هر دلیلی همچون تغییرات در سازه ساختمان، ساخت غیر مجاز وغیره که امکان دریافت پایان کار را ندارند.

لازم به ذکر است که از سوی شهرداری برای مالکان اخذ برگه استحکام بنا الزامی است و برای مهندسان الزامی نبوده

هیچ قانون و قدرتی نمی ‌تواند مهندس را ملزم به تائید ساختمانی نماید که در جریان عملیات ساختمانی آن نبوده است.

استحکام بنا

استحکام بنا چیست؟

شهرداریها برای صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد مهندس ناظر یا ساختمان های معمارساز. ساختمان های فاقد پایان کار از شهرداری. ساختمان هایی که در اثر مرور زمان کاربری آنها از مسکونی به تجاری یا اداری تغییر یافته و از این قبیل.

از مالک میخواهند تا برگه تعهد نظارت سازه با تاییدیه و مهر مهندس ناظر را ارائه نماید.

که به این برگه، برگه استحکام بنا یا تعهد نظارت گفته میشود.

مسئولیت های مورد تعهد مهندس ناظر در استحکام بنا

* در برگه تعهد پایان کار مهندس ناظر استحکام ساختمان را تأیید نمی کند بلکه فقط یکسانی ساختمان اجرا شده با نقشه ها را تأیید می کند.

* چناچه برای ساختمان اتفاقی بیفتد که به دلیل عدم استحکام آن باشد. مهندس ناظری که برگه استحکام بنا را امضاء کرده مسئول می باشد.

* مهندسی که اقدام به صدور برگه تعهد پایان کار ساختمان می کند. خود بر احداث ساختمان، نظارت داشته است و کاملاً می داند که در زیر این لایه های نازک کاری چه سازهای اجرا شده است.

*کسی که برگه استحکام بنا صادر می کند هیچ اطلاعی از وضعیت سازه ساختمان ندارد. و مشخص نیست ساختمانی که سال ها پیش بدون نقشه و مهندس ناظر اجرا شده است، چه سازه ناایمنی دارد.

استحکام بنا

تاریخ ارسال : 1400/04/28

استحکام بنا و جواز ساخت از مهم ترین مراحل ساخت و طراحی معماری برخی از ساختمان ها محسوب می شود، مرحله ای که وجود آن ضروری است و اگر آن را پشت سر نگذارید به هیچ وجه قادر به انجام کارهای ساختمانی نیستید.

استحکام بنا

استحکام بنا و نحوه اخذ برگه استحکام بنا و تعهد نظارت شهرداریها برای صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد مهندس ناظر یا ساختمان‌های معمارساز

اخذ برگه تعهد نظارت سازه

استحکام بنا

شهرداریها برای صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد مهندس ناظر یا ساختمان های معمارساز، ساختمان های فاقد پایان کار از شهرداری، ساختمان هایی که در اثر مرور زمان کاربری آنها از مسکونی به تجاری یا اداری تغییر یافته و از این قبیل، از مالک میخواهند تا برگه تعهد نظارت با تاییدیه و مهر مهندس ناظر را ارائه نماید که به این برگه، برگه استحکام بنا یا تعهد نظارت گفته میشود.

استحکام بنا چیست؟

استحکام بنا


این ساختمان ها به هر دلیلی ممکن است بخاطر امور نقل و انتقال، بازسازی، تخریب و... نیاز به پایان کار پیدا کنند که در اینجا نقش برگه استحکام بنا برای انجام این امور و اجازه از طرف شهرداری برجسته میشود.

 

دانلود برگه استحکام بنا و تعهد نظارت

استحکام بنا و تعهد نظارتبرگه استحکام بنا

تعرفه و قیمت برگه استحکام بنا

هزینه برگه استحکام بنا جهت موارد 1 تا 5 با توجه تعداد طبقات و متراژزیر بنا از جدول تعرفه خدمات مهندسی سال جاری،نظام مهندسی ساختمان تهران، تعیین و پس از استعلام اصالت برگه استحکام بنا در دفاتر دولت الکترونیک طبق فیش صادره توسط متقاضی قابل پرداخت خواهد بود

هزینه بازدید و گواهی امضاء و گزارش هاو مالیات بر ارزش افزوده به عهده مالک می باشد.

موارد مورد نیاز به برگه استحکام بنا

1) اخذ پایانکار ساختمان های قدیم ساز و آپارتمان ها
2) اخذ مجوز برای دایر کردن مهد کودک،مدرسه، خانه سالمندان،دانشگاه ،آموزشگاه ،باشگاه و مکان ورزشی
3) تشخیص مهندس ناظر
4) بازسازی و اعمال تغییرات کلی در ساختمان
5) اضافه اشکوب ، اضافه و توسعه بنا ، نقشه ازبیلت ، یا حذف طبقه و کسر بنا
6) تعویض مهندس ناظر
7) تمدید و یا ابطال پروانه
8) بلامانع ناحیه و شهرسازی
9) ریزش یا تخریب بخشی از بنای قدیمی
10) عدم خلاف
11) عدم انطباق وضع موجود با نقشه های مصوب سازه و یا معماری
12) تغییر کاربری اعم از مسکونی به اداری ، تجاری و آموزشی، پارکینگ به مسکونی و برعکس و هر نوع تغییر کاربری که با کاربری پایان کار قبلی مغایر باشد
13) فوت و یا انصراف ناظر قبلی املاک در حال ساخت یا رها شده (شامل همه املاک که شروع به کار از شهرداری گرفته اند نیز می شود.)

وظایف مهندس شرکت جهت ارائه برگه استحکام بنا و برگه مجری ساختمان

مهندس می بایست حتماً دارای صلاحیت طراحی و نظارت در رشته عمران بوده و مهندس معمار و مهندس تأسیسات برقی و مکانیکی بهتر است با توجه به صلاحیت و عدم دید سازه ای کافی از ارائه این خدمات خودداری نمایند

- توافق ضمنی با مالک و پرداخت هزینه بازدید از سوی مالک به مهندس جهت بازدید ملک در تهیه عکس و جمع آوری مدارک اولیه توسط مهندس

- بررسی مدارک و بررسی استحکام ساختمان با توجه به مدارک و شواهد موجود که شامل نقشه های وضع موجود هست و در صورت نیاز دستور انجام آزمایش های مربوطه صادر و به مالک ابلاغ می گردد.

- بازدید از محل چاه های موجود در ملک (حوادث بسیاری در این مورد مشاهده شده است.)، محل های خروج آب باران از ساختمان بازدید از پشت بام و کلیه محل های ساختمان هرگونه شکست دیوار، شکست سقف، ترک و ریزش می بایست دقیقاً موردبررسی قرار گیرد.

- سنگ های آب چکان و سنگ های قرنیز پشت بام و سنگ های نما می بایست مورد بازرسی قرارگرفته و در صورت مشاهده هرگونه علامت و تغییر رنگ و شل شدن یا افتادگی، مالک را ملزم به رفع موارد نقص نماید.

- پله ها ، نرده ها ، جان پناه ها، پنجره ها و درب ها حتماً می بایست مورد بازرسی قرار گیرد.

- املاک تخلیه می بایست حتماً مورد بازرسی ازلحاظ درب ورودی ، نرده های حفاظ، سیم، سیم های برق، لوله های آب و شیرآلات ولوله های گاز می بایست مورد بازرسی قرارگرفته و تمامی این موارد موردنظر قرار گیرد.


صفحه 2 از 2

استحکام بنا

استحکام بنا و نحوه اخذ برگه استحکام بنا، برگه تعهد نظارت انتخابی و برگه مجری، اجرای پروژه های طراحی داخلی شامل طراحی معماری و طراحی دکوراسیون منزل

استحکام بنا

نویسنده

10

مقاله

1399/12/21

تاریخ ایجاد